Eniros valberedning

I enlighet med beslut på årsstämman den 4 maj 2010 har Eniro etablerat en valberedning enligt följande process. Styrelsens ordförande kontaktade de fyra röstmässigt största aktieägarna per den 31 augusti 2010, som var och en erbjöds att utse en representant att, jämte styrelsens ordförande, utgöra valberedning.

Valberedningen inför årsstämman 2011 utgörs av Maria Wikström, Länsförsäkringar Fondförvaltning AB, Peter Rudman, Nordeas fonder, Hans Hedström, HQ Fonder, Hans Ek, SEB Fonder och Lars Berg, styrelseordförande i Eniro. Valberedningen har utsett Peter Rudman till sin ordförande.

Valberedningens uppgift är att inför bolagsstämman den 20 april 2011 framlägga förslag avseende antal styrelseledamöter som ska väljas av stämman, styrelsearvoden, eventuell ersättning för utskottsarbete, styrelsens sammansättning, val av styrelseordförande, val av ordförande på bolagsstämma, revisorsarvoden samt i förekommande fall, val av revisorer.

Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till nominationcommittee@eniro.com senast den 20 februari 2011.

För mer information:
Lars Berg, styrelseordförande i Eniro, som kan nås via;
Åsa Wallenberg, IR-chef, mobil 070-361 34 09

www.eniro.com

Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniros sökdatabas sammanför säljare med köpare och gör det enkelt att hitta personer genom att använda Eniros distributionskanaler Online, Kataloger, Voice och mobil. Eniro har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen.

Eniro är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2009 uppgick intäkterna till 6 581 MSEK och EBITDA uppgick till 1 807 MSEK.