Färjetidtabeller i Eniros kartor

Lagom till midsommar och sommarsemestern finns tidtabeller för färjetrafik runt om i Sverige i Eniros kartor genom ett samarbete med Samtrafiken. När man söker på en plats visas färjor i närheten inklusive aktuell tidtabell.

Kartorna visar färjeavgångar de närmaste åtta timmarna. Förutom färjor finns även tidtabeller för all kollektivtrafik i hela Sverige.

”Oavsett om man ska ta Waxholmsbåten ut i Stockholms skärgård över midsommar eller en färjetur i Blekinge så hittar man aktuella avgångar i Eniros kartor. Våra kartor är populära för att planera allt från resor till shopping och med färjetrafiken ökar vi relevansen inför sommarens ledigheter ” säger Mattias Wedar, VD Eniro Sverige

Vid varje hållplats på kartan visas avgångar de närmaste timmarna. För lokaltrafiken i Stockholm, Skåne och Västra Götaland visas avgångstiden i realtid direkt i karttjänsten. Om en avgång är inställd visas den som överstruken och om den är försenad visas den nya tiden med en asterisk.

Så här fungerar tjänsten

- För att få fram tidtabellen gå in på http://kartor.eniro.se/

- Sök fram en adress eller ort

- Välj ”Tidtabell” i högermenyn.

- Se alla hållplatser i närheten av den valda platsen. Klicka på en hållplats och se avgångar för de närmaste timmarna.

Tjänsten omfattar tidtabeller för:

- Färjor

- Lokal- och långdistansbussar

- Regional- och fjärrtåg

- Pendeltåg

- Tunnelbana

- Spårvagnar

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig tel: 072-728 73 23

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: