Högtryck i jordgubbsbarometern

Trenden är tydlig - nu börjar vi planera inköpen inför midsommar och var vi ska köpa våra kära jordgubbar. Kristianstad, Lund och Göteborg har flest sök efter jordgubbar men mindre orter som Stora Mellösa och Billeberga ligger tätt efter.

- Ju närmare midsommar vi kommer desto fler vill hitta en jordgubbsförsäljare i närheten. Åtta av tio svenskar gör en sökning innan de köper något och ofta vill vi hitta närmaste inköpsställe, säger Sara Kullgren, direktör för produkt och tjänsteutveckling på Eniro.

Topplista jordgubbssökningar eniro.se

18. Örnsköldsvik
  19. Tidaholm
  20. Gotland

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Taggar: