• Eniro/

Hyperlokalt och ännu mer relevant när Eniro öppnar upp för nya sätt att dela

Nu ger Eniro sina användare möjligheten att tipsa andra Eniro-användare om saker och ting i deras närhet: En nyöppnad restaurang? Bästa utsikten över stan? Bästa priset på coola cyklar? Aktuella tips precis där man befinner sig.

Har du aktuella tips om en nyöppnad restaurang eller bästa utsikten över stan? Då är det bara att dela dem med hjälp av Eniro. Med Eniroappens nya funktion kan även restauranger och butiker ladda upp tips och träffa ännu mer precist med sina erbjudanden. Det är lätt att lägga ut erbjudanden med både bild och text och alla Eniroanvändare med appen öppen får sedan direkt tipsen visade för sig, när de användar Eniros ”Upptäck nära”-funktion. Ett engagerande och relevant sätt att dela med sig av sina erfarenheter.

Eniros nya app-funktion är en del i ambitionen att göra Eniro till den mest lokala och därmed mest relevanta söktjänsten för användare. Funktionen kommer att finnas under ”Upptäck nära” – en tjänst som redan finns i Eniroappen och som berättar om annat som är värt att se, besöka och uppleva där användaren befinner sig. Nu laddas samma tjänst även med aktuella erbjudanden och ger på så sätt mervärde åt användaren.

Enligt Kristoffer Apollo, Head of Communication på Eniro, inspirerar alltid tips från andra användare lite extra mycket:
- Med den nya funktionen kan vi erbjuda våra användare ännu fler möjligheter att upptäcka närområdet. Det kan handla om ett bra erbjudande från en lokal butik såväl som ett tips om en utsiktsplats. Vill du kan du sprida tipset vidare så att andra kan dra nytta av det.

Den nya funktionen finns i Eniros uppdaterade app som kan laddas ner gratis på:
iTunes:
Google Play:

Kristoffer Apollo, Head of Communication
Epost: kristoffer.apollo@eniro.com
Tel.: (+45) 27 90 31 02

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetssäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje månad har Eniro Sveriges digitala tjänster (på webben och i mobilen) i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 700 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.

Taggar: