Kall vinter ökar intresset för sjökortsapp

Den kalla vintern har ökat nedladdningarna av Eniros På sjön, en app som normalt har högsäsong under sommaren.  Långfärdsskridskoåkarna ger appen ett uppsving på vintern.

På sjön är ett planeringsverktyg där man förutom sjökort även kan söka produkter och tjänster på land.

-  När isarna fryser är det många som använder På sjön för att planera sin tur på långfärdsskridskor. Det är kul att det som från början var tänkt som en app för sommarhalvåret  kommer till nytta året om. Appen fungerar bra både för att planera skridskoturen och hitta bra fikaställen på vägen eller var man kan köpa extra utrustning, säger Sara Kullgren direktör för produkt- och tjänsteutveckling Eniro.

Eniro På sjön täcker hela den svenska kusten samt Gotland, Öland, Vänern, Vättern, Mälaren och Hjälmaren. På Sjön vann pris som Årets Nyttoapp på Mobilgalan 2012.

På sjön finns för gratis nedladdning för iPhone, iPad och Android.

Kort fakta om På sjön:

Hastighet i knop
Kurs
Trippmätare
Väderprognos för 6 och 24 timmar
Kustnära nyheter
Hitta båt (genom knappen Hitta båt kommer man tillbaka till båtens position även om man tittat på andra sjökort eller kartor)
Sök på produkter och tjänster inklusive snabbval för exempelvis naturhamn, bränsle, varv och gästhamn

Sökningar på produkter och tjänster kommer upp direkt i kartbilden inklusive information om exempelvis den restaurang man har valt inklusive kursriktning och eventuella omdömen.

För att ladda ner På sjön för Android  i Google Play:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eniro.nauticalar#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLmVuaXJvLm5hdXRpY2FsYXIiXQ..

För att ladda ner På sjön för iPad:http://itunes.apple.com/se/app/id444222894?mt=8

För att ladda ner På sjön för iPhone:

Sommarfilm om På sjön:

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, presschef tel:  08-55331818

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: