Klargörande information med anledning av handelsstopp i Eniro-aktien

Med anledning av Nasdaq OMX Stockholms beslut att handelsstoppa aktien till följd av spekulationer i media vill Eniro göra följande förtydliganden:

• Inga bud, varken konkreta eller indikativa, föreligger på bolaget. Ej heller förs förhandlingar med externa parter i sådant syfte.
  • Eniro har tidigare meddelat (pressmeddelande den 22 september) att en ytterligare försämring av relationen mellan nettoskulden och EBITDA skulle kunna leda till att villkoren i bankavtalet överskrids senare under året. Eniro har i nuläget inte konstaterat något brott mot villkoren i bankavtalet.
  • Eniro bekräftar att förhandlingar pågår med långivande banker avseende förändringar av låneavtalet samt rörande bolagets kapitalstruktur. I samband med detta har Eniro anlitat finansiella rådgivare.
  • Eniro genomför en översyn av de finansiella målen. Uppdaterade marknadsutsikter för 2011 kommer att presenteras i samband med delårsrapporten för det tredje kvartalet 2010 den 28 oktober.

För frågor:
Johan Lindgren, CEO
Jan Johansson, Finansdirektör, +46 8 553 310 15
Birgitta Henriksson, Tf Chef Investor Relations, +46 70 812 86 39

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 oktober 2010 kl. 12.25

www.eniro.com

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 4 600 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com