Köp Alla Hjärtans Dag-blommor i mobilen

Den som är ute i sista minuten inför Alla Hjärtans Dag, födelsedagen eller bara vill skicka en blomma till någon kan nu göra det direkt från Eniros appar för iPhone och Android. Var tredje svensk kommer göra fler inköp via mobilen under det kommande året jämfört med idag enligt en undersökning som genomförts på uppdrag av Eniro.

Genom ett samarbete med EuroFlorist kan man skicka blommor direkt i Eniros app, när man söker på privatpersoner.

”Använd mobilen och säg det med en blomma. Med några få knapptryck har du fixat blommor till din käraste på Alla Hjärtans Dag. Enklare än så blir det inte, säger Mattias Wedar”, VD Eniro Sverige.

Så fungerar det:

-       Sök privatperson i appen

-       Välj ”Skicka blommor med EuroFlorist”

-       Välj bukett

-       Fyll i dina uppgifter och välj betalningssätt (kort eller faktura)

Eniro för iPhone: http://itunes.apple.com/se/app/eniro.se/id284967245?mt=8

Eniro för Android: https://market.android.com/details?id=com.eniro

Undersökningen har genomförts av Cint under hösten 2011 och bygger på 1000 intervjuer.

www.eniro.se

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, Manager Corporate Press & PR: 072-728 73 23

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 600 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2011 uppgick intäkterna till 4 323 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 991 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Taggar: