Ledningsförändringar i Eniro

I överensstämmelse med den nya koncernledningen som presenterades den 16 november 2010, har en ny chef för Eniro Sverige tillsatts. Nuvarande VD för Eniro Danmark, Mattias Wedar, tillträder den 1 februari rollen som VD för Eniro Sverige inklusive kvarvarande verksamheter i Finland.

Den 1 februari tillträder Stefan Kercza tjänsten som VD för Eniro Danmark. Stefan Kercza kommer närmast från rollen som VD för Uninor, ett Telenorägt företag i Indien, där han har arbetat sedan 2009. Han har dessförinnan arbetat 28 år på den danska media- och telekommarknaden.

”Det glädjer mig att Stefan har valt att börja på Eniro Danmark. Hans erfarenhet och kompetens om den danska marknaden är en stor tillgång som nu behövs för att utveckla verksamheten vidare i linje med de planer som tagits fram under 2010. Det är också mycket glädjande att Mattias, efter en framgångsrik omstrukturering av Eniro Danmark, kommer att leda Eniro Sverige och vår verksamhet i Finland”, kommenterar Eniros VD och koncernchef Johan Lindgren.

Både Stefan Kercza och Mattias Wedar kommer att ingå i Eniros koncernledning

För mer information:

Johan Lindgren, VD och koncernchef, tel 08-553 311 14
Birgitta Henriksson, Tf Chef Investor Relations, tel 070-812 86 39

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 januari 2011 kl 12.00.

www.eniro.com

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 4 400 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com