Martin Carlesund blir tillförordnad vd för Eniro Finland

Från den första januari 2009 blir Martin Carlesund tillförordnad vd för Eniro Finland. Tidigare vd Ilkka Wäck kommer att stanna kvar i bolaget som styrelseordförande för Eniro Finland.

Martin Carlesund är vd för Eniro Sverige och har arbetat inom Eniro sedan 2006. Martin Carlesund kommer att kombinera sin nuvarande position med rollen som tillförordnad vd för Eniro Finland.

– Ilkka Wäck har haft en stor betydelse för Eniro Finland och jag är nöjd att han stannar inom bolaget som styrelseordförande. Det är också väldigt tillfredsställande att Martin Carlesund med sin breda erfarenhet från sökföretag har accepterat rollen som tillförordnad vd för Eniro Finland, säger Jesper Kärrbrink, vd och koncernchef för Eniro.

– Jag ser fram emot att arbeta på den finska marknaden och jag tror att Eniro Finland har en stor potential, säger Martin Carlesund tillförordnad vd för Eniro Finland.

Martin Carlesund kommer att börja arbeta i enlighet med den nya strategin och samtidigt påbörja sökandet efter en ny vd för Eniro Finland.