Mattias Wedar tillträder som ny VD för Eniro Danmark

Den 20 augusti 2010 tillträder Mattias Wedar tjänsten som ny VD för Eniro Danmark. De senaste två åren har han haft rollen som IT-chef för koncernen och dessutom varit drivande i flera av de utvecklingsprojekt som präglar koncernen.

Einar Storsul utses samtidigt till ny IT-chef för koncernen. Einar har arbetat inom Eniro sedan 2001, senast som CTO för Eniro Norge.

- Vi är inte nöjda med utvecklingen i Danmark trots att Eniro gått om konkurrenten ”De Gule Sider” (European Directories) i såväl omsättning som lönsamhet. Jag är övertygad om att Mattias är rätt person för att leda arbetet framåt och utveckla verksamheten i en mer positiv riktning, kommenterar VD och koncernchef Jesper Kärrbrink.

Eniro befinner sig just nu i en genomgripande transformation som innebär att utveckla och anpassa erbjudandet till online. Dessutom pågår ett flertal projekt som ska leda till ett mer effektivt och affärsmässigt framgångsrikt Eniro.

Mattias Wedar har arbetat på Eniro sedan 2005 och kommer även i fortsättningen att vara medlem i koncernledningen.

För mer information:
Mattias Wedar: Tel: 08 553 310 13, Mobil: 0705 552 216
Jesper Kärrbrink, Vd och Koncernchef: Tel: 08 553 310 01

www.eniro.com

Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniros sökdatabas sammanför säljare med köpare och gör det enkelt att hitta personer genom att använda Eniros distributionskanaler Online, Kataloger, Voice och mobil. Eniro har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen.