Numret till SJ är mest efterfrågat i Sverige

Varje år tar Eniro 118 118 emot miljontals förfrågningar. För andra året i rad toppar SJ listan över efterfrågade nummer. Apoteket kommer på andra plats och byter plats med Skatteverket. Nykomlingar på listan är Com Hem, Telias kundtjänst och Försäkringskassan, Stockholm.

- Men kunderna frågar inte bara efter nummer, många gånger vill man veta hur man tar sig till en given plats eller fråga om öppettider, säger Helen Adolfson, informationsansvarig på Eniro 118 118.

De mest efterfrågade numren är (förra årets placering inom parentes):

1) 0771-75 75 75 (1) SJ Biljett och trafikupplysning
2) 0771-450 450 (3) Apoteket läkemedelsupplysning
3) 0771-778 778 (2) Skatteverket, växeln
4) 0771-567 567 (6) Skatteverket, skatteupplysning
5) 0771-22 44 88 (5) Nordea
6) 0771-55 00 00 (-) Com Hem AB
7) 08-90 200 (-) Telia Kundtjänst
8) 0771-14 15 16 (4) Bilregistret
9) 0771-600 600 (7) Bilprovningen, bokning
10) 0771-52 40 82 (-) Försäkringskassan, Stockholm

Listan omfattar januari 2007.

För mer information
Helen Adolfson, informationsansvarig Eniro 118 118 AB, tel 08-553 317 26, 070-330 73 26,helen.adolfson@eniro118118.se

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: