Ny app för koll på näringslivet

Med Eniros nya iPhone-app Proff är det enkelt att få information om vilka personer som är verksamma i vilka bolag. Appen innehåller även bolagsinformation för 1,8 miljoner bolag.

I Proff kan man välja att söka på befattningshavare och se vilka företag de är verksamma i och vilka andra personer som sitter i samma företagsledningar eller styrelser. Appen innehåller också ekonomisk information fem år bakåt i tiden.

- Proff-appen är ett praktiskt verktyg exempelvis när man är på väg till ett möte och vill uppdatera sig på bolaget och dess befattningshavare, säger Mattias Wedar, VD Eniro Sverige.

Proff finns även på www.proff.se och består av tre delar:

-       bolagsinformation om nordiska företag med en historik på fem år, beslutsfattare och deras nätverk.

-       Proff Offert där företag kan begära och lämna offerter på uppdrag för allt från byggarbeten och fastighetsskötsel till konferenser och kontorsvaror.

-       Proff Handelsplats där det är möjligt att både köpa och sälja varor exempelvis datorer, kontorsutrustning, verktyg och maskiner.

Proff finns för gratis nedladdning i AppStore: http://itunes.apple.com/se/app/proff-sverige/id443141107?mt=8

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, Manager Corporate Press & PR: 072-728 73 23

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 800 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Taggar: