Peter Hagström ny ´Senior Vice President Sales´ på Eniro

Peter Hagström har utsetts till ny Senior Vice President Sales på Eniro. Rekryteringen är ett viktigt steg i implementeringen av Eniros nya säljkoncept, vilket innebär att kunderna erbjuds kombinerade online- och printpaket som genererar leads, oberoende av distributionskanal. Omställningen av säljkåren är i sin tur en betydande pusselbit i Eniros transformationsprocess och syftar till att stärka kundrelationerna och öka kundvärdet.

Peter Hagström har bred erfarenhet från mediebranschen. Han har en bakgrund från ledande positioner inom försäljning och affärsutveckling inom Bonnier och MTG, och har under de två senaste åren varit VD för försäljningsutvecklingsföretaget Twosixtynine AB inom Swilkenbridge Group.

Peter Hagström börjar den 1 juni 2010 och kommer att ingå i Eniros koncernledning.

“Jag ser fram emot att bidra till att Eniro blir allas första val inom lokalt sök. När alla de förbättringar vi nu jobbar med har genomförts i hela försäljningsorganisationen, kommer vi att vara ett steg närmare det målet.”

Om mer information önskas, kontakta gärna:

Peter Hagström, 070-620 01 12
Christine Kullgren, Communications/Media Relations Eniro AB, 073-049 48 37

www.eniro.com

Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniros sökdatabas sammanför säljare med köpare och gör det enkelt att hitta personer genom att använda Eniros distributionskanaler Online, Kataloger, Voice och mobil. Eniro har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen.

Eniro är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och har cirka 5 000 medarbetare. Under 2009 uppgick intäkterna till 6 581 MSEK och EBITDA uppgick till 1 807 MSEK.