Populärt att skriva omdömen på Gula Sidorna

Möjligheten att lämna omdömen om företag på Eniro Gula Sidorna har visat sig vara en uppskattad tjänst bland användarna. Sedan 1 mars har nära 5000 skriftliga omdömen kommit in och över 70 procent av omdömena är positiva eller mycket positiva. Nu utvecklas tekniken och efter en utvärdering och dialog med annonsörer införs även möjligheten att välja bort tjänsten på sin annons.

- Genom att läsa vad andra tycker underlättas valet av tjänster, produkter och företag. Vi har fått mycket positiv respons från våra användare, säger Cecilia Geijer-Haeggström, direktör Produkt & marknad, Eniro. Samtidigt är vi lyhörda för annonsörernas synpunkter och eftersom vissa har gjort bedömningen att tjänsten inte passar deras verksamhet kommer vi att införa möjligheten att avstå från tjänsten.

Populäraste rubrikerna hittills att skriva omdömen om är restaurang, frisör och pizzeria. För annonsörerna är målet att tjänsten ska innebära mer trafik, bättre information till deras potentiella kunder, fler kundkontakter, förenklade och snabbare köpbeslut samt ännu högre trovärdighet för sina annonser.

- Att rekommendera och tipsa varandra på Internet är idag ett etablerat fenomen som många internationella sajter erbjuder sedan länge och något som användarna många gånger förväntar sig idag, säger Cecilia Geijer-Haeggström.

Tjänsten fungerar för alla de 300 000 företag som finns med på Gula Sidorna Internet. Alla omdömen granskas av Eniro innan publicering för att undvika missbruk.

Läs mer om tjänsten på http://gulasidorna.eniro.se/omdome

Kontaktpersoner:
Cecilia Geijer-Haeggström, Direktör Produkt & marknad, 08-553 313 10, 070-649 19 05
Erik Kristow, presschef, 08-553 311 48, 070-555 08 24, erik.kristow@eniro.com

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: