Semestern slut då ökar sökningar på skolor mest

Bland sökningarna på eniro.se är skolor det som ökar mest i augusti följt av arkitekter, företagshälsovård och byggmästare. I mobilen ökar sökningar på specifika butiker mest.

-  Skolstarten präglar sökningarna, när vi sitter vid datorn planerar vi också för renoveringar och ombyggnationer. I mobilen söker vi specifika butiker. Eniros undersökning * visar att 66 procent av svenskarna som har en smartphone använder det till att söka efter adress till en viss butik eller restaurang i närheten, säger Mattias Wedar VD Eniro Sverige.

Sökningar som ökar mest på eniro.se augusti 2013

8. Ica
  9. Försäkringskassan
  10. Telia

*) Undersökningen är genomförd av TNS Sifo i deras slumpmässigt rekryterade webbpanel. Panelen består av personer mellan 16-79 år. Totalt har 1073 personer svarat på undersökningen som genomfördes i juli 2013.

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Taggar: