SF Bio och Eniro inleder samarbete kring restaurangbokning på nätet

Eniro och SF Media har inlett ett samarbete som innebär att du som bokar biobiljett på Internet samtidigt kan boka bord på restaurang i närheten av biografen. Eniros tjänst för enkel restaurangbokning finns nu direkt på SF:s hemsida i anslutning till köpta biobiljetter.

- Vi vill ge våra biobesökare en positiv helhetsupplevelse och vet att många kombinerar bio med att gå ut och äta en bit mat, säger Henrik Palo som är kundansvarig på SF Media.

Kombinationen biobiljett och restaurangbokning är ny och Eniro ser möjligheter med att lansera andra, liknande samarbeten framöver. Ingen annan online-tjänst ger användarna möjlighet att hitta inköpsställen lika enkelt för ett lika brett utbud av produkter och tjänster.

- Vi anpassar oss efter människors behov och vill göra Eniros databas så enkel att använda som möjligt. Eniros fokus är att hjälpa till att hitta inköpsställen, restauranger och andra företag. Restaurangbokning har funnits en tid på eniro.se, men att kunna boka både bio och bord via samma sida på nätet gör livet ännu enklare, säger Jonas Dahlquist som är marknadschef på Eniro i Sverige.

För mer information kontakta:
Jonas Dahlquist, Marknadschef, Eniro Sverige, 0708-78 78 17
Henrik Palo, Key, Account Manager, SF Media, 0702-61 39 40
Christine Kullgren, Media Relations, Eniro AB, 0730-49 48 37

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 4 600 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com