Sökstatistik: Många söker efter iPhone 6 inför julen

Den senaste tiden har det i snitt varit åtta företags- och produktsökningar i sekunden på eniro.se. Det är ett tydligt tecken på att julen närmar sig. Förutom tänkbara julklappar är det ett stort intresse för att söka på olika tjänster för att få hjälp.

En kvalificerad gissning är att många kommer att få en iPhone 6 i julklapp då det just nu är den enda produkt som ligger på topp-10-listan bland de mest sökta produkterna på eniro.se. När det gäller tjänster finns massage med på topplistan vilket också är en tänkbar julklappskandidat.

Många vill troligtvis göra sig fina inför julen. Eniro har många sökningar på frisörer och fotvård. Man kan också se att det är populärt att söka på tandläkare. Kanske är det många som gjort illa tänderna när de ätit seg kola eller knäck på julbordet?

Många besökare på eniro.se vill också serva sin bil inför alla resor i julhelgerna då sökningar på bilverkstad är med på top 10 listan.

Med tanke på alla julbord så ligger självklart sökningar på restauranger högst upp i listan. Då man troligtvis inte vill köra hem från julbordet har Eniro också mycket sökningar på taxi.

Top 10 sökningar på Eniro.se under perioden 1 – 18:e december

1. Restauranger
2. Frisör
3. Tandläkare
4. Taxi
5. Fotvård
6. Bilverkstad
7. Elektriker
8. iPhone 6
9. Posten
10. Massage

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.