Svensk Franchise väljer Eniro som marknadsföringspartner

Eniro och Svensk Franchise har ingått ett partneravtal som ger den digitala marknadsföringen ett klart lyft för Svensk Franchises medlemmar. Förutom profileringen på Eniros tjänster blir franchisetagarna presenteras för ett unikt verktyg som skapar helt nya förutsättningar för deras digitala marknadsföring.

Svensk Franchise har valt Eniro som digital markedsföringspartner. Avtalet betyder att Svensk Franchises medlemmar får rådgivning om verktyg som förändrar det digitala marknadsföringslandskapet för dem. Utöver profileringen på Eniros lokala söktjänster blir franchisetagarna introduceras till Eniro Närvarokollen – ett unikt verktyg som låter företagen ta kontroll över sin digitala närvaro på de populäraste plattformarna från ett ställe.

Med Eniro Närvarokollen kan man som företagare uppdatera och marknadsföra sina kontaktuppgifter i ett globalt nätverk som omfattar mer än 100 sökmotorer, sociala medier, appar och karttjänster, t.ex Google, Facebook, Yelp och Foursquare.  Närvarokollen gör det möjligt att uppdatera sin information i realtid, så att företaget är säker på att alltid ha korrekt, fullständig och konsekvent information på de tjänster där deras kunder söker efter dem.

- Det här är en riktigt bra produkt som löser många utmaningar för svenska franchisebolag – jag hade älskat att ha denna lösningen när jag var VD på Mäklarhuset, det hade sparat mig en hel del huvudvärk, säger Johan Martinsson, VD på Svensk Franchise.

Närvarokollen-verktyget kan användas av både den enskilde franchisetagaren eller av den som är ansvarig för hela franchisekedjan.

- Vi är mycket glada för den positiva respons vi har fått hos Svensk Franchise och vi ser fram emot att utveckla samarbetet ytterligare. Våra verktyg gör det möjligt för franchisekedjan att arbeta intelligent med deras marknadsföring. Exempelvis kan den enskilde franchisetagaren stå för uppdateringen av sina öppettider och starta lokala kampanjer, medan huvudkontoret från centralt håll kan styra nationella kampanjer och säkerställa att t.ex all branding och grafisk profil är korrekt, säger Mikael Lindström, Head of Sales på Eniro.

For mere information:
Mikael Lindström, Head of Sales, Eniro, tel: 070 782 08 12, mikael.lindstrom@eniro.com
Johan Martinsson, VD Svensk Franchise, tel: 070 893 66 50, johan@svenskfranchise.se

Om Svensk Franchise
Svensk Franchise ändamål är att sprida kunskap om franchising och att verka för att franchising bedrivs på ett klanderfritt sätt. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svensk Franchise står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

r mer information, vänligen kontakta:

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetssäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 700 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.

Taggar: