Turner Broadcasting Nordic and Baltic AB och Eniro i samarbete

Turner Broadcasting Nordic and Baltic AB (Turner) med kanalerna CNN, TNT och Cartoon Network har valt Eniro som en av sina huvudpartners för att lansera program och serier.

Mätning av eyetracking på  den första kampanjen visar att 100 procent har sett kampanjen och den har en annonserinran på 97 procent. Just nu används eniro.se som en av huvudkanalerna för att lansera TNT:s nya program Monday Mornings. Eniro kommer även att synas på TNT med annonser.

- Vi ville hitta en kommunikationskanal där vi når en stor del av vår målgrupp och där vi kan jobba med stora format med hög impact, därför föll valet på eniro.se , säger Lidija Ilic, kommunikationsdirektör på Turner.

- Att Turner valt Eniro som samarbetspartner för att marknadsföra sina program är väldigt kul. Vi ser det som ett bevis för att vi når ut brett och har en flexibel annonsyta där det går att hitta kreativa lösningar, säger Mattias Wedar VD för Eniro Sverige.

Monday Mornings har premiär den 4 mars kl 21.00.

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, presschef Eniro: 072-728 73 23

Ebba Bjelkholm, PR-manager Turner Nordic and Baltic AB: 070 754 99 43

Om Eniro

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Om Turner Broadcasting System (TBS)

Turner Broadcasting System (TBS) Europa sänder idag 25 kanaler på 17 olika språk i ca 100 länder i Europa, Afrika och Mellanöstern (EMEA). Turners varumärken som för närvarande är verksamma i Norden och Baltikum inkluderar Cartoon Network, Boomerang, Cartoonito, TNT, TCM (Turner Classic Movies) och CNN International, TNT, Showtime, Star! och Silver. TBS är en del av Time Warner.

Taggar: