Uppdaterade Eniro inspirerar till lokala upptäckter

Med mobilen i hand vill man ibland få en översikt över området man befinner sig i. Med nya uppdaterade Eniroappen är detta möjligt. Ett klick på ”upptäck nära” ger användaren en detaljerad presentation om platsen, Wikipediaartiklar för närliggande objekt och en överblick över butiks- och tjänsteutbudet i området.

Tidigare versioner av Eniroappen förutsatte att användaren visste eller hade en idé om vad han eller hon ville söka. I nya uppdaterade versionen är det däremot inte längre nödvändigt. Eniroappen har gått från att vara enbart ett effektivt sökregister till att även bli en källa till inspiration för lokala upptäckter.

Genom ett klick på ”upptäck nära” presenteras närområdet i en detaljerad och bildcentrisk vy. Det närliggande butiks- och tjänsteutbudet visas i en dynamiskt och kategoriindelad överblick och genom kopplade Wikipediaartiklar kan man läsa mer om intressanta saker i närheten. Utöver det ges användaren aktuell väderprognos och diverse faktainformation över området som kommun, postnummer, stadsdel, län, landskap och koordinater. Kvar finns sökfunktionen och kartan som kan växla mellan gatuvy, karta och flygfoto och för den som önskar utforska en annan plats än där man befinner sig är det möjligt genom att zooma in på valfritt område på kartan.

– Mobila användare har en uppsjö av hjälpmedel att, baserat på sin geografiska position, söka information och adresser. Men överblicken, helheten och inspirationen saknas ofta. Eniros vision är att vara symbolen för lokala upptäckter och med denna uppdatering förstärker vi den positionen, säger Mattias Wedar chef för User & Customer Experience på Eniro.

Den kostnadsfria uppdaterade Eniroappen finns tillgänglig för nedladdning från och med nu på:

ITunes för iOS https://itunes.apple.com/se/app/eniro.se/id284967245?mt=8&ign-mpt=uo%3D4

Google Play för Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eniro

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Wedar, chef User & Customer Experience, 070-555 22 16, mattias.wedar@eniro.com
Bernd Schmitz, kommunikationschef, 070-931 40 50, bernd.schmitz@eniro.com

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetssäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje månad har Eniro Sveriges digitala tjänster (på webben och i mobilen) i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, twitter.com/eniropress, facebook.com/eniro.

Taggar: