Säg det på en flaska vin

Report this content

En flaska vin är en uppskattad, men lite traditionell present när du ska välja en gåbortgåva. Enjoy Wine lanserar därför en sajt för vinet Comic Strip, www.comicstrip.se. Här kan du göra din Comic Strip-flaska mer personlig genom att ändra detaljer i designen och skriva egna texter till pratbubblorna på etiketten.

Visst känner du igen dig, du är precis på väg till en middag när det slår dig att du borde ha med dig en liten present. Om du har tur finns det en flaska lagom dyrt vin hemma. Och en flaska vin är väl aldrig fel, men du är förmodligen inte ensam om att ha kommit på den tanken i sista sekunden. Vill du vara originell men ändå ge bort en flaska vin kan du ta hjälp av sajten www.comicstrip.se för att skapa dina egna, personliga vinetiketter som gör just din flaska till något speciellt. Allt du behöver är en dator, färgskrivare, och en flaska Comic Strip såklart.

– Det är kul att få en vinetikett med ett budskap som är personligt skrivet, som ett grattis-kort ungefär men lite mer oväntat, säger Erik Hjort som är skapare av och produktchef för varumärket Comic Strip.

Möjligheterna med den här sajten är stora, om man använder sin kreativitet och funderar över vad man skulle göra med den. Använda Comic Strip-flaskor för att ordna bordsplaceringen på ett bröllop, med lite info om bordsdamen -herren på flaskan. Skriva ut etiketter med fakta om släktingarna till släktfesten. Eller fixa privata vinlotterier med personligt skrivna texter på flaskorna.

När du gjort en etikett på sajten kan du även mejla den till vänner och dela den på Facebook.

– Det blir roligare både att få och ge om gåvan är mer personlig, så jag hoppas att många kommer att använda comicstrip.se nästa gång man ger bort en flaska vin, säger Erik Hjort.

För att komma till sajten går du in på www.comicstrip.se.

Vill du veta mer om Enjoy Wine går du in på www.enjoywine.se.