Äntligen - Nu startar försäljningen av etapp ett i BRF Horns Strand i Västervik

Äntligen - Nu startar försäljningen av etapp ett i BRF Horns Strand i Västervik. Bostadsrätterna i Horns Strand byggs i kedjehusform där varje bostadsrätt har en egen huskropp med direktingång och egen trädgård. Etapp ett består av totalt 22 bostadsrätter där storlek varierar mellan 115 kvm boarea med 5 rok och 100 kvm boarea med 4 rok. Bostäderna är förskjutna i förhållande till varandra för att skapa variation i utemiljö och uterum med olika atmosfär.

"Intresset för projektet har varit oerhört stort. Boendemiljön är otrolig vacker, grön, havsnära och intressant. Den lilla stadsdelen Horns Strand som håller på att skapas med modern design och med närhet till hav och natur kommer bli unikt i Västervik.", säger Emanuel Vardi, VD och Simon Barpaulus, vVD & Transaktionsansvarig för Enkla Hem.

Arkitekturen är tänkt att vara en robust och enkel grund att flytta in i och göra till sin egen. Området får karaktären av ett modernt grannskap med tät bebyggelse mot gatan och uteplatser mot skog/ naturmark. Centralt i kvarteren skapas plats för umgänge och lek. Runt omkring området, och insprängt i bebyggelsen finns vacker tallskog. Det är nära till vattnet och på kort avstånd finns bad- och båtplatser. Längs Hornsvägen finns upplyst cykelbana in till centrum och bussförbindelse.