Enkla Hem får en ny delägare - Accelererar tillväxttakten

Enkla Hem får en ny delägare och accelererar tillväxttakten. Solidum Group med säte i Jönköping blir den nya delägaren i Enkla Hem genom sitt dotterbolag Aspehof Bostad.

"Vi på Enkla Hem är otroligt glada över denna nyhet. Det skapar bland annat synergieffekter i hur vi kan utveckla framtida bostadsområden och skapar även trygghet mot våra intressenter i dessa oroliga tider. Tillsammans kontrollera vi hela produktionskedjan och säkerställer vår affärsmodell där vi bland annat äger flödet från projektering till produktion till förvaltning. Utöver det så utökar vi och stärker vår landbank väsentligt och vi letar aktivt efter förvärv av byggrätter samt hyresbestånd. Vår resa mot att bli en av Sveriges främsta hyresvärdar fortsätter.", säger Emanuel Vardi, VD och Grundare för Enkla Hem.

"I svåra tider skapas även möjligheter. Vi är nu väl förberedda att accelerera vår tillväxt mot våra uppsatta mål.", säger Simon Barpaulus, Strategichef och Grundare för Enkla Hem.

"Ägarna till Enkla Hem har på kort tid byggt upp en strukturerad och välskött plattform med otrolig fin landbank. Vi ser mycket potential i deras affärsstrategi och det kompletterar vår koncernstruktur med ett nytt verksamhetsben dvs. bostäder. Det är en bra investering för koncernen.", säger Dennis Larsson, koncern VD för Solidum Group.

"Aspehof fastigheter har jobbat uteslutande med kommersiella fastigheter. Nu med hjälp av Enkla hem öppnar vi ett nytt verksamhetsben och breddar vårt erbjudande mot marknaden.", säger Johan Aspehof, VD för Aspehof Fastigheter.

Citat

Emanuel Vardi, Grundare och VD på Enkla Hem