Blir huvudsponsor till Litauens fotbollsförbund

Enlabs har ingått huvudsponsoravtal med Litauens fotbollsförbund (LFF), som bland annat inkluderar att Enlabs varumärke Optibet blir huvudsponsor till Litauens dam- och herrlandslag.

Avtalet med LFF är strategiskt viktigt för Enlabs i och med den pågående lanseringen av Optibet i Litauen. Avtalet som sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning ger stor exponering för varumärket Optibet och bidrar samtidigt till fotbollsutvecklingen i Litauen. Strategin om att vara nära samarbetspartner med idrottsrörelsen har varit mycket framgångsrik för Enlabs i Lettland och Estland med bland annat följande sponsoravtal:

-       Huvudsponsor till Lettlands ishockeyförbund

-       Namnsponsor till Lettlands högstaliga i ishockey, Optibet Hockey League

-       Namnsponsor till Lettlands högstaliga i fotboll, Optibet Virsliga

-       Huvudsponsor till Estlands volleybollförbund

-       Huvudsponsor till Tallinn maraton

”Det känns mycket bra att vi utökar Optibets exponering i Litauen och visar att vi är seriösa i vår målsättning att bli marknadsledande. Fotboll är tillsammans med basket de två största sporterna i Litauen vilket gör detta avtal till ett av de mest åtråvärda i landet. Timingen på avtalet kunde knappast vara bättre då vi är i full gång med att marknadsföra vår nyligen lanserade bettingprodukt samtidigt som herrlandslaget snart samlas för EM-kval. Vår strategi om att vara nära associerade med idrottsrörelsen utvidgas nu till Litauen och vi kan stolt säga att vi besitter några av de absolut största sponsoravtalen i Baltikum, därmed har vi stor och kvalitativ varumärkesexponering i regionen.” Säger Robert Andersson, VD och koncernchef på Enlabs.

Robert Andersson

VD- och koncernchef

robert.andersson@enlabs.se / +371 2 7327810

Adam Jonsson

Head of IR

adam.jonsson@enlabs.se / +46 738200058

ENLABS står för Entertainment Laboratories. Vi är ett bolag som skapar underhållning genom nytänkande inom tre affärsområden: Gaming, Media och Solutions. Bolagsgruppen har kontor i Tallinn, Riga, Vilnius, Malta, Marbella och Stockholm. De operativa dotterbolagen innehar nationella licenser och tillstånd för sina verksamheter och koncernen sysselsätter omkring 200 anställda. Enlabs AB (NLAB) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.