Ingår avtal med Scout Gaming avseende Fantasy Sport

Nordic Leisure, vidare ”NLAB”, eller ”bolaget” meddelar på detta sätt att bolaget ingått avtal med Scout Gaming avseende leverans av tjänst inom DFS - Daily Fantasy Sport.

NLAB kommer under 2018, huvudsakligen via varumärket Optibet, att lansera DFS på ett flertal marknader, bland annat som första operatör på de reglerade- och snabbt växande spelmarknaderna i Lettland och Litauen.

Peter Åström, VD- och koncerchef i Nordic Leisure kommenterar;

"Att utveckla och förbättra vårt produkterbjudande står alltid i första fokus. Att kunna erbjuda våra kunder DFS är ett viktigt steg framåt, som vi räknar med kommer uppskattas av marknaden. Att vi får Scout Gaming, ett ungt innovativt bolag, som leverantör känns väldigt spännande, och vi ser fram mot det kommande samarbetet"

NORDIC LEISURE AB

Peter Åström, VD- och koncernchef
peter.astrom@nordicleisure.se / +46 70-756 27 47

Om Nordic Leisure

Nordic Leisure AB är moderbolag i en koncern som driver verksamhet inom två affärsområden- Nätspel och Media. Bolagsgruppen har kontor i Tallinn, Riga, Vilnius, Malta, Marbella och Stockholm. De operativa dotterbolagen innehar nationella licenser och tillstånd för sina verksamheter. Koncernen sysselsätter omkring 185 anställda. Nordic Leisure är noterat på Nasdaq First North i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Redeye.

Mer information finns tillgänglig via nordicleisure.se

Denna information är sådan information som Nordic Leisure AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 december 2017 kl. 08:10 CET.

Taggar: