• ENLABS/

Jörgen Andersson ny VD för Redbet – Torvald Bohlin föreslås för inval i styrelsen

Pressmeddelande, 17 mars 2010 Redbets styrelse har utsett Jörgen Andersson till ny verkställande direktör. Han efterträder Torvald Bohlin som samtidigt föreslås för inval i Redbets styrelse. Jörgen har 15 års erfarenhet inom TIME-sektorn och kommer närmast från Expekt där han varit marknadschef fram tills bolaget 2009 förvärvades av Mangas Gaming. Han tillträder senast i samband med Redbets årsstämma den 27 april 2010.

Torvald Bohlin, VD Redbet Holding AB ”När jag kom in i Redbet för ett drygt år sedan så var mitt uppdrag väldigt tydligt – att städa, lägga upp en hållbar strategi och skapa förutsättningar för lönsam tillväxt. Det har varit ett omfattande arbete men har tack vare kunniga och engagerade medarbetare gått relativt fort. Min och styrelsens bedömning är att vi nu har skapat ordning och reda, och att vi med en stark, ny organisation med bred spelkompetens och ett vässat spelerbjudande är redo att ta nästa steg mot vår vision – att erbjuda de bästa spelupplevelserna på den bästa spelsajten. Jag bedömer därför att det är en bra tidpunkt att lämna över stafettpinnen.” Mats Enquist, styrelseordförande Redbet Holding AB ”Torvald har genom ett intensivt och engagerat arbete lagt grunden för ett nytt och konkurrenskraftigt Redbet. Ett Redbet med ny strategi, organisation, kompetens och nya spelerbjudanden på plats. Hans mångåriga erfarenhet som företagsledare har varit helt ovärderlig under en mycket tuff period för bolaget och det är därför glädjande att han vill fortsätta sitt engagemang för bolaget i Redbets styrelse. Jag är samtidigt mycket glad över att vi lyckats rekrytera en så kompetent och erfaren person som Jörgen Andersson. Jörgens uppgift blir nu i första hand att bygga vidare från den nya plattform Redbet har med sikte mot en stark, lönsam tillväxt och vidareutveckling av bolaget. Jörgen Andersson, tillträdande VD Redbet Holding AB ”Jag ser fram emot att ta över ledningen av Redbet som efter ett omfattande åtgärdsarbete nu är redo för att på allvar flytta fram positionerna. I mitt uppdrag ligger att öka såväl intäkter som lönsamhet och givet min bakgrund är det en utmaning som passar mig perfekt.”