Torvald Bohlin ny VD för Redbet Holding AB (publ)

Styrelsen för Redbet Holding AB har idag utsett Torvald Bohlin till ny VD för bolaget. Torvald Bohlin har mångårig erfarenhet från ledande positioner i såväl publika som privata bolag, bland annat som VD för Neonet och vice VD för Telia. Han efterträder Jonas Sundvall som efter fem år som VD övergår till att ansvara för Redbets strategiska affärsutveckling. Torvald Bohlin tillträder den 3 mars 2009.

”Redbet grundades 2002 och har sedan dess haft en stark tillväxt. Intäktsökningen 2008 var nästan 300 procent. Nu har vi nått en nivå där vi behöver förstärka ledningsansvaret i bolaget och frigöra resurser för fortsatt offensiva satsningar. Jonas har gjort ett fantastiskt jobb som VD men väljer nu att inrikta sig helt på att utveckla vårt erbjudande. Vi är samtidigt väldigt glada över att ha kunnat attrahera en erfaren person som Torvald till Redbet. Han har tidigare bevisat att han framgångsrikt kan leda tillväxtbolag och vi är övertygade om att han kommer ta Redbet till nästa nivå”, säger Mats Enquist styrelseordförande för Redbet Holding AB

”Redbet har under min ledning mångdubblat omsättningen med god lönsamhet. Vi har även gått från att vara ett privat till noterat bolag. Det är min övertygelse att det är nödvändigt att förstärka ledningsfunktionen i bolaget i takt med att vi fortsätter växa. Nu ser jag fram emot att fokusera på affärsutveckling och bidra till Redbets goda utveckling tillsammans med Torvald och övriga medarbetare”, säger Jonas Sundvall, VD och tillträdande strategisk affärsutvecklingschef för Redbet

”När jag fick frågan om att tillträda som VD för Redbet var beslutet enkelt. Efter att ha träffat personerna bakom bolagets utveckling och förstått den potential som finns i verksamheten, är jag övertygad om att min erfarenhet från att bygga och utveckla företag är viktig när vi tar bolaget vidare. Jag är också glad över att Jonas är kvar i Redbet, så vi kan fortsätta ta del av hans kunskap och erfarenheter”. säger Torvald Bohlin, tillträdande VD för Redbet