Enlight Interactive säljer innehavet i Ingo

Enlight Interactive säljer innehavet i Ingo Enlight Interactive avyttrar innehavet i bolaget Ingo. Ny ägare är toga.com. För Enlight Interactive är detta ytterligare ett steg i processen att renodla verksamheten och öka tydligheten i koncernens satsning på e-learning. Som tidigare meddelat har vår avsikt en tid varit att avyttra innehavet i Ingo, säger Urban Doverholt VD på Enlight Interactive. Vi är nöjda över att detta nu gått snabbare än förväntat. www.enlight-interactive.com För ytterligare information kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight Interactive, 08-597 961 50 Enlight Interactive i korthet Enlight Interactive är Nordens mest kompletta företagsgrupp inom e-learning. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling. Bolaget var det första som börsnoterades i Europa inom den snabbväxande marknaden för interaktivt lärande. Koncernen är Europas ledande bolag inom webbaserad test och certifiering, har ett komplett affärssystem för lärande och är störst i Norden på e-learning för hem och skola. Koncernens verksamhet bedrivs i dotterbolagen TestStation, Infinity Learning, Eld Interaktiv, iLearn och Levande Böcker, samt bolagen IQ Pan interactive. Enlight Interactive har idag 208 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland och England. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00600/bit0002.pdf