IQ PAN Interactive stärker sin position i Europa genom avtal med tyska Koch Media Enlight Interactives och KF Medias nybildade bolag med arbetsnamnet IQ Pan Interactive har slutit ett treårigt distributionsavtal med Koch Media för lansering av interaktiva spel i Tyskland, Österrike och Schweiz. Samarbetet är i konsumentled värt ca 33 miljoner kronor. Bland titlarna som kommer att distribueras finns kända namn som Star Trek: Deep Space Nine "The Fallen", "The Outforce", "Konung" och "Submarine Titans". Enbart "the Fallen" förväntas sälja i minst 100 000 exemplar. www.enlight-interactive.com För ytterligare information kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight Interactive, 08-597 961 50, urban.doverholt@enlight-interactive.com Henrik Eklund, VD IQ Pan Interactive, 08-769 86 50, henrik.eklund@paninteractive.net Enlight Interactive i korthet Enlight Interactive är Nordens mest kompletta företagsgrupp inom e- learning. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling. Bolaget var det första som börsnoterades i Europa inom den snabbväxande marknaden för interaktivt lärande. Koncernen är Europas ledande bolag inom webbaserad test och certifiering, har ett komplett affärssystem för lärande och är störst i Norden på e-learning för hem och skola. Koncernens verksamhet bedrivs i dotterbolagen TestStation, Infinity Learning, Eld Interaktiv, iLearn och Levande Böcker, samt bolagen IQ Pan interactive och Ingo.se. Enlight Interactive har idag 208 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland och England. IQ Pan Interactive i korthet IQ Pan Interactive är Nordens största förlag inom e-underhållning. Bolaget bildades genom att Enlight Interactive och KF Media samlade sina resurser inom interaktiv underhållning och ägs till 76 % av Enlight Interactive. Siktet är inställt på att bli Europas ledande leverantör av interaktiv underhållning. IQ Pan Interactive är ett arbetsnamn för bolaget och ett nytt namn kommer att presenteras inom kort. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/03/20001103BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/03/20001103BIT00500/bit0002.pdf