Johan Roos lämnar styrelsen i Enlight

Johan Roos lämnar styrelsen i Enlight Johan Roos, bosatt i Schweiz, som varit medlem i styrelsen för Enlight har av privata skäl beslutat sig för att med omedelbar verkan avgå. Enlight kommer så snart som möjligt att tillkännage ersättande styrelseledamot. www.enlight-interactive.com För ytterligare information kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight, 08-597 961 50 Enlight i korthet Enlight är Nordens mest kompletta företagsgrupp inom e-learning. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling. Bolaget var det första som börsnoterades i Europa inom den snabbväxande marknaden för interaktivt lärande. Koncernen är Europas ledande bolag inom webbaserad test och certifiering, har ett komplett affärssystem för lärande och är störst i Norden på e- learning för hem och skola. Koncernens verksamhet bedrivs i dotterbolagen TestStation, Infinity Learning, Eld Interaktiv, iLearn och Levande Böcker, samt bolaget IQ Pan Interactive. Enlight Interactive har idag 208 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och England. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT01030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT01030/bit0002.pdf