Dataföreningen i Sverige och Enlight i nytt samarbete

Nytt uppdragsavtal tecknat mellan Enlight och Dataföreningen

Dataföreningen i Sverige och DF Datakörkortet har tecknat ett uppdragsavtal med Enlight varigenom Enlight, från och med oktober 2007, med exklusivitet på den svenska marknaden kommer att marknadsföra och sälja ECDL-datakörkortet mot svenska testcenters för DF Datakörkortets räkning. Enlight kommer dessutom att ansvara för utförande och tillhandahållande av drift, support och helpdesk för ECDL-datakörkortet.

Enlight har utvecklat och erbjuder programvaror avseende tester och system kopplade till ECDL-datakörkortet på den svenska och den internationella marknaden. Enlights erfarenheter inom området kommer genom avtalet att ge parterna stora möjligheter att vidareutveckla konceptet.

Erik Hult, VD på Enlight, säger: ”Vi är oerhört nöjda med det nya avtalet med DF Datakörkortet. Vi har under många år samarbetat när det gäller ECDL på den svenska marknaden och det här avtalet innebär nya möjligheter för oss. Att marknadsföra och sälja ECDL-datakörkortet och vara delaktig i en vidareutveckling av konceptet är en klar fördel för Enlight och våra kunder. Jag ser på framtiden med stor tillförsikt.”

Rolf Berndtson, ordförande i Dataföreningen, kommenterar: ”Vi ser stora synnergieffekter med det nya avtalet och för vår del innebär det att DF Datakörkortet kommer att kunna bedriva en effektivare verksamhet. Dessutom drar vi nytta av Enlights internationella erfarenheter inom ECDL området och vi kommer att kunna erbjuda Enlights tester på engelska, tyska och franska, vilket ger ett mervärde till kunder och testtagare. Vi gör det med en partner som vi har stort förtroende för och ett långvarigt samarbete med sedan tidigare”.