Inställd extra bolagsstämma i Enlight International AB (publ)

Styrelsen i Enlight International AB (publ) (”Enlight”) har beslutat att ställa in den extra bolagsstämman som skulle hållas imorgon den 24 januari 2007 på Konferens Spårvagnshallarna, Stockholm, enligt kallelse utfärdad den 9 januari 2007.

Skälet till beslutet är att aktieägare, som tillsammans representerar en betydande andel av de totala aktierna i bolaget och vars aktier är förvaltarregistrerade, inte har blivit införda i bolagsstämmoaktieboken på avstämningsdagen. Med anledning härav är endast en begränsad del av bolagets aktier anmälda och korrekt omregistrerade för ägarens deltagande på stämman. Det kan därför förutses att bolaget ändå hade fått kalla till en ny bolagsstämma för behandling av samma frågor. Styrelsen kommer istället inom kort att kalla till en ny extra bolagsstämma. Samtliga aktieägare som anmält sig till bolagsstämman kommer att kontaktas via telefon för besked om beslutet.