Kompletterande information beträffande kontrollbalansräkning i Enlight International AB och dess dotterbolag.

Som tidigare meddelats har kontrollbalansräkning upprättats i Enlight International AB och dess dotterbolag Enlight AB.

Enlight International AB har på grund av de osäkerheter om bolagets finansiella situation som uppkom i samband med den tidigare meddelade affären med det tyska bolaget datango AG upprättat kontrollbalansräkning per 2007-03-31. Kontrollbalansräkningen avseende Enlight International AB har visat att aktiekapitalet per nämnda datum var intakt.

I dotterbolaget Enlight AB visade upprättad kontrollbalansräkning per 2007-03-31 att mer än hälften av aktiekapitalet är förbrukat. Vid bolagsstämman i Enlight AB 2007-05-22 har det beslutats att driva verksamheten vidare. Styrelse och ägare arbetar på att skapa en finansiell lösning inför den andra kontrollstämman inom åtta månader.