Upprättande av kontrollbalansräkning beslutad i Enlight International AB och dess dotterbolag samt uppskjuten årsstämma.

Kontrollbalansräkning

Styrelsen i Enlight International AB (publ) (”Enlight”) har beslutat att upprätta kontrollbalansräkning i Enlight och dess dotterbolag Enlight AB. Slutförandet av den tidigare annonserade affären med det tyska bolaget datango AG har tagit längre tid än förväntat, och det rörelsedrivande dotterbolaget Enlight AB:s egna kapital förmodas innan affärens genomförande ha nått en nivå där kontrollbalansräkning skall upprättas och aktiekapitalet måste återställas. Inga särskilda åtgärder förmodas krävas i moderbolaget Enlight eftersom det egna kapitalet överstiger hälften av aktiekapitalet. Styrelsen utvärderar olika alternativ, innefattande nedsättning av aktiekapitalet, för att återställa aktiekapitalet i dotterbolaget Enlight AB inom den åttamånadersfrist som lagen kräver.

Årsstämma i Enlight International AB skjuts upp

Styrelsen i Enlight har beslutat att skjuta upp årsstämman till den 14 juni 2007, i stället för den 23 maj 2007 som tidigare meddelats. Detta på grund av att affären med datango AG har tagit mer tid i anspråk än förväntat, och bolaget behöver mer tid att slutföra affären med datango AG och förbereda årsstämman. Offentliggörandet av rapporten för första kvartalet 2007 kommer att flyttas från den 23 maj 2007 till den 14 juni 2007.