Enrad AB får tre ordrar på totalt 2,2 MSEK

Enrad AB (publ) fortsätter hålla en hög orderingång och har idag fått tre ordrar på sammanlagt 2,2 MSEK. En order från Enrad AB:s norska dotterbolaget Enrad AS och två ordrar från bolagets finska grossist CoolFors Finland Oy. Den norska ordern avser komfortkyla och de finska ordrarna gäller värmepumpar.

– Jag och alla på Enrad är så klart väldigt nöjda över att orderingången fortsätter att vara hög även i semestertider då affärerna normalt brukar vara färre. Det här är ett resultat av många års hårt arbete, men vi blir aldrig nöjda och ska arbeta ännu hårdare för att öka vår tillväxt och stärka vår position på marknaden. Vi kommer att fortsätta anställa för att möta efterfrågan, säger Andreas Bäckäng, vd, Enrad AB.

De nämnda ordrarna kommer att levereras under Q4.

Enrad är en av Europas ledande utvecklare av kyl- och värmeanläggningar som använder det naturliga köldmediet propan. Energilösningarna är fokuserade på applikationer inom fyra segment, butikskyla, komfortkyla, processkyla och värmepumpslösningar riktat mot livsmedelsbutiker, serverhallar och flerfamiljshus samt kommersiella fastigheter. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer produkterna från sin anläggning i Borås.