Flaggningsmeddelande

Enrad AB (publ) har informerats om att Weland Stål AB per den 16 november 2022 har ett innehav av 17 451 006 st aktier och rösträtter i Enrad AB.

Antalet aktier som innehas av Weland Stål AB ökar från 11 789 282 st till 17 451 006 st då Weland Stål AB har ett konvertibelt lån om 15 MSEK som konverteras till aktier. Före transaktionen motsvarade innehavet 62,87 % av det totala antalet andelar och rösträtter i Enrad AB. Efter transaktionen motsvarar innehavet 71,48 %.

Innehavet passerar gränsvärdet på 66,66% (två tredjedelar) varför flaggningsmeddelande skickas ut.

Enrad är en av Sveriges ledande tillverkare av kyl- och värmeanläggningar som använder naturliga köldmedier. Energilösningarna är fokuserade på applikationer inom fyra segment, butikskyla, komfortkyla, processkyla och värmepumpslösningar riktat mot livsmedelsbutiker, serverhallar och flerfamiljshus samt kommersiella fastigheter. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer produkterna från sin anläggning i Borås.