Förändringar i Enrads styrelse

Den 7 maj håller Enrad AB (publ) årsstämma. Styrelsens förslag är att välja in Jens Helgesson som styrelseledamot. Helgesson är inköpschef på Weland stål AB och kommer att representera företagets ägande i Enrad. Styrelseledamoten Peter Johansson avböjer omval på grund av arbetsbelastning i andra åtaganden.

– Weland ståls engagemang i Enrad är mycket långsiktigt och jag kommer tillföra kunskap och erfarenhet från min långa karriär på Weland, säger Jens Helgesson.

– Det är välkommet att huvudägaren Welandstål AB väljer att bemanna styrelsen med en ledamot nu när Peter Johansson avböjer omval. Jag vill samtidigt tacka Peter för hans bidrag under flera år i styrelsen för Enrad, säger styrelseordförande Jakob Granström

Kort om Jens Helgesson
Född 1966. Studier i Naturvetenskap och företagsekonomi och sedan 1989 anställd vid Weland Stål AB, främst i rollen som inköpschef.

Representerar även Weland i andra styrelser i bolag där Weland valt att engagera sig.

Jakob Granström, styrelseordförande, Enrad AB
E-post: mr.jakobgranstrom@gmail.com

Enrad är en av Sveriges ledande utvecklare av kyl- och värmeanläggningar som drivs av naturliga köldmedier. Energilösningarna är fokuserade på applikationer inom fyra segment, butikskyla, komfortkyla, processkyla och värmepumpslösningar riktat mot livsmedelsbutiker, serverhallar och flerfamiljshus samt kommersiella fastigheter. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer produkterna från sin anläggning i Borås.