Ny order från ABK – Enrads orderstock uppgår nu till 5,5 MSEK

Enrad AB (publ) ökar sin orderstock med ytterligare en order från norska samarbetspartnern ABK. Enrads totala orderstock för leverans under augusti till oktober uppgår nu till cirka 5,5 MSEK vilket är nära på hela förra årets omsättning.
– Det här är tredje ordern till Enrad på två veckor vilket tydligt visar att vårt målmedvetna arbete, både i Sverige och Norge, börjar ge resultat, säger Andreas Bäckäng, vd för Enrad.

Beställningen från ABK gäller fem värmepumpar som ska installeras i Universitetet i Bergens lokaler och beräknas levereras under hösten.

– Norrmännen har i många delar kommit ännu längre än oss svenskar i sitt miljöarbete och fokuserar verkligen på miljövänliga och smarta energilösningar. Intresset för Enrad och vårt samarbetet med ABK har därför snabbt blivit allt större och som Norges största importör av värmepumpar kommer de vara en viktig del i vår fortsatta framgång på den norska marknaden. Som det ser ut nu har vi en väldigt bra orderstock och kommer att leverera många stora ordrar efter sommaren, säger Andreas Bäckäng.

ABK AS är Norges största importör av värmepumpar, värmeväxlare och luftkonditioneringssystem. De distribuerar varumärken så som Toshiba, NIBE, Clivet, Epiroc (tidl. Atlas Copco) och Uponor över hela landet. Bolaget har 100 anställda vid kontor och försäljningsställen i Oslo, Hamar, Stavanger, Bergen Trondheim, Larvik, Tönsberg och Bodö.

Denna information är sådan information som Enrad är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 juli, 2018.

Kort om Enrad
Enrads affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja miljövänliga och energieffektiva energilösningar. Energilösningarna är fokuserade på applikationer inom fyra segment, butikskyla, komfortkyla, processkyla och värmepumpslösningar riktat mot livsmedelsbutiker, serverhallar och flerfamiljshus samt kommersiella fastigheter.

Taggar: