• Enrad/

Nyttjandeperiod av teckningsoptioner av serie TO1 2019/2020 inleds i dag den 24 augusti 2020

Idag, den 24 augusti 2020, inleds nyttjandeperioden av de teckningsoptioner av serie TO1 2019/2020 (”Teckningsoptionerna” eller ”TO1) som emitterades i samband med Enrad AB:s (”Enrad” eller ”Bolaget”) emission av units under tredje kvartalet 2019.

Nyttjandeperioden pågår fram till och med den 7 september 2020. En (1) teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget till en kurs om 2,40 SEK per aktie.

Om samtliga teckningsoptioner nyttjas kommer Enrad att tillföras cirka 11 122 344 MSEK före emissionskostnader. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla utan värde krävs att innehavaren aktivt tecknar aktier senast den 7 september 2020, alternativt säljer teckningsoptionerna senast den 3 september 2020.

Villkor för Teckningsoptionerna av serie TO1 2019/2020 i sammandrag:

Nyttjandeperiod: 24 augusti – 7 september 2020.

Villkor: En (1) Teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie.

Teckningskurs: 2,40 SEK per aktie, courtage utgår ej.

Emissionsvolym: Det finns 4 634 310 utestående teckningsoptioner av serie TO1 2019/2020. Vid fullt nyttjande tillförs Enrad totalt cirka 11 122 344 MSEK före emissionskostnader. Sista dag för handel med teckningsoptioner är den 3 september 2020.

Om du har dina teckningsoptioner förvaltarregistrerade

I det fall optionsinnehavaren har sina optioner i en depå, på ett investeringssparkonto eller kapitalförsäkring (förvaltarregistrerat ägande) ska teckning och betalning ske till respektive förvaltare som instruerar om vidare instruktioner avseende tillvägagångssätt för att nyttja sina teckningsoptioner.

För mer information och för vidare instruktioner avseende hur du går tillväga för att nyttja dina teckningsoptioner, vänligen kontakta din förvaltare i god tid. Notera att banken/förvaltaren behöver din anmälan om nyttjande av Teckningsoptionerna i god tid innan teckningstiden avslutas.

Om du har dina teckningsoptioner direktregistrerade (VP-konto)

En anmälningssedel kommer skickas ut till direktregistrerade teckningsoptionsinnehavare. Anmälningssedel finns även att tillgå på Bolagets hemsida (www.enrad.se) och Mangold Fondkommissions AB:s hemsida (https://www.mangold.se/aktuella-emissioner-2/).

Teckning ska ske genom samtidig kontant betalning enligt instruktioner på anmälningssedeln. Anmälningssedel samt likvid ska vara Mangold Fondkommission tillhanda senast enligt det datum som anges på anmälningssedeln. Så snart både teckning och betalning har registrerats hos Mangold Fondkommission ersätts teckningsoptionerna med interimsaktier i väntan på registrering hos Bolagsverket.

Jakob Granström, styrelseordförande, Enrad AB
E-post: mr.jakobgranstrom@gmail.com

Enrad är en av Sveriges ledande utvecklare av kyl- och värmeanläggningar som drivs av naturliga köldmedier. Energilösningarna är fokuserade på applikationer inom fyra segment, butikskyla, komfortkyla, processkyla och värmepumpslösningar riktat mot livsmedelsbutiker, serverhallar och flerfamiljshus samt kommersiella fastigheter. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer produkterna från sin anläggning i Borås.