ENSTO VALITTIIN VUODEN 2004 PÄÄHANKKIJAKSI

ENSTO VALITTIIN VUODEN 2004 PÄÄHANKKIJAKSI Suomen Logistiikkayhdistys ry (LOGY) on valinnut Ensto-konsernin vuoden 2004 päähankkijaksi. LOGY on jakanut vuoden alihankkija- ja päähankkijapalkintoja vuodesta 1987 lähtien. Valintaperusteina on käytetty sekä kovia arvoja, kuten alihankintatoiminnan määrä, tuottavuus ja kustannustehokkuus, yrityksen ulkoinen kuva ja kansainvälistymiskyky, että pehmeitä arvoja, kuten yhteistyöhalu ja -kyky, kehityshalukkuus ja innovatiivisuus. Liiketoiminnassa on perinteisesti keskitytty siihen, että yritysten toiminnoista talous, tuotanto, myynti ja hallinto ovat kunnossa. Nykyaikaisessa liiketoiminnassa kehittämisen tulee olla jatkuvaa, tasapainoista ja tasapuolista. Edellä mainittujen toimintojen lisäksi Enstossa on panostettu logistiikkaan ja hankintaan, ICT:hen eli tieto- ja viestintäteknologiaan, brandin rakentamiseen sekä HRD:hen eli henkilöstön kehittämiseen. Tiedon ja tavaroiden virtausten ja palvelujen hyvällä hallinnalla on tänä päivänä mahdollisuus saavuttaa merkittävää kustannus- ja kilpailuetua verrattuna kilpailijoihin. Ensto kehittää jatkuvasti kumppanuutta sekä asiakkaittensa että toimittajiensa kanssa. Yritys hankkii suomalaisilta sopimuskumppaneilta sekä erilaisia komponentteja että tuotannossa ja valmistuksessa tarvittavia välineitä ja teknistä palvelua. Ensto on myös merkittävä pakkausten hankkija. Enstossa koetaan, että kaupankäynti on merkittävästi helpompaa, mikäli yrityksen brandi on tunnettu ja herättää luottamusta. Kansainvälistymisen myötä myös Enstolle halutaan luoda yhtenäinen ja kilpailukykyinen tapa esiintyä ja puhua. Enston brandi rakentuu mielikuvasta, joka asiakkailla, tavarantoimittajilla, viranomaisilla ja muilla sidosryhmillä on Enstosta ja enstolaisuudesta. Ensto on ulkoistanut osan valmistuksestaan. Vuonna 2003 myytiin Enston työkaluvalmistus ja -huolto, ja samalla sovittiin, että uusi yritys hoitaa jatkossa Enston työkaluhuoltoa. Ensto valmistaa alihankintana ruiskupuristettuja muoviosia. Enston oma ruiskupuristettuja muoviosia valmistava tehdas myytiin vuonna 2003 puoliksi kansainvälisesti johtavalle integroitujen tarkkuusmuovipuristusosien valmistajayritykselle ja Enston pääomistajalle. Ensto kehittää jatkuvasti sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia. Enstolla on toiminnanohjausjärjestelmien ohella käytössään yrityksen logistiikan hallintajärjestelmä ja tietovarastoratkaisut. Ensto on tutkituttanut toimitusketjujaan ja tekee yhteistyötä korkeakoulujen kanssa. Porvoossa 15.9.2004 Ensto Oy Seppo Martikainen toimitusjohtaja ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/15/20040915BIT20190/wkr0001.pdf