Enstos verksamhet indelas i fyra affärsområden

ENSTOS VERKSAMHET INDELAS I FYRA AFFÄRSOMRÅDEN Ensto kommer att förändra sin operativa koncernstruktur fr.o.m. början av år 2001. Den kommer i fortsättningen att bestå av fyra olika affärsområden: Husteknologi, Elverksmateriel, Kapslingar och Komponenter samt Industri. Till Husteknologi affärsområdet har man koncentrerat de Ensto bolag vilkas uppgift är, att ge service till de traditionella elinstallationsmateriel kunderna, samt fungera som produktutvecklare och -tillverkare till olika slag av nya installations- och styrningssystem samt tillbehör till dessa. Som direktör för affärsområdet utnämns Sami Tulus. Affärsområdet Elverksmateriel koncentrerar sig på produkter för transmission- och distributionsnät och satsar speciellt på att förstärka sin verksamhet utomlands. Seppo Martikainen fortsätter som direktör för affärsområdet. Kapslingar och Komponenter affärsområdet utvecklar och tillverkar produkter för OEM industrins behov globalt och som affärsområdets direktör fortsätter Kai Qvist. Bolagen inom Industri affärsområdet utvecklar och tillverkar egna produkter samt utför kontraktstillverkning. Jussi Viitala fungerar som direktör för detta affärsområde. Ensto koncernens ledningsgrupp består av Ensto Oy:s verkställande direktör Petteri Wallden, Karita Mikkola, Marjo Raitavuo, Seppo Ojaluoma, Seppo Martikainen, Jussi Viitala, samt fr.o.m. 1.1.2001 även Sami Tulus ja Kai Qvist. Borgå 13.12.2000 Ensto Oy Petteri Wallden verkställande direktör Tillägsuppgifter: Petteri Wallden, 0204 76 2201 Distribution: HEX Helsingfors börs ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/13/20001213BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/13/20001213BIT00580/bit0002.pdf