• Enterspace/

Äventyra i Saturnus ringar eller rädda världen från mumier – nytt virtual reality center öppnar i Stockholm

Report this content

Den 31 maj öppnar Enterspace VR Center Stockholm i centrala Stockholm. En helt ny typ av virtual reality-center som erbjuder den modernaste teknologin, en bistro & bar och upplevelser bortom det som tidigare funnits i Sverige. I sex olika rum kan man göra allt från att ge sig ut på äventyr i rymden till att rädda världen från mumier.

Virtual Reality, eller ”VR”, har länge pratats om som en spännande teknologi. Nu kommer ett nytt VR-center med spännande upplevelser för alla som vill kliva in i en annan verklighet. Mellan resorna ut i andra världar kan man njuta av mat och dryck tillsammans med vänner eller kollegor. Med 900 kvadratmeter på två våningsplan består centret dels en VR-park, dels av en bistro & bar.

”Enterspace VR Center Stockholm riktar sig till alla från kompisgäng till företag. Vi erbjuder våra besökare ett helhetskoncept där man kan komma till oss för att uppleva VR med hög kvalitet, och även äta och dricka gott. En kul och social hub där man delar nya upplevelser tillsammans och gärna hänger kvar för att prata om vad man har varit med om”, säger Sara Strömgren, Head of Visitor Experiences på Enterspace.

VR-parken erbjuder ett varierat innehåll av interaktiv VR för 1-4 personer, där man kan välja på alltifrån att åka på äventyr i Saturnus ringar, utmana sina fiender som den legendariska lönnmördaren John Wick, eller bekämpa mumien i en välkänd scen från filmen The Mummy. I VR-upplevelserna Ringwalker och The Raft kan man genom unik teknologi se och interagera med upp till fyra medspelare i den virtuella världen.

”Vi strävar efter att erbjuda upplevelser för olika åldrar och smak, och vi lägger även stor vikt i värdskapet. Till oss kan man komma och uppleva VR även om man aldrig tidigare har haft erfarenhet av tekniken eller spelvärlden. Alla ska känna sig välkomna och omhändertagna”, berättar Sara.

Centret kommer löpande att uppdateras med nya upplevelser vilket kontinuerligt ger nya spännande upplevelser att testa. Så småningom kommer även VR-upplevelser erbjudas i centrets VR-bio. Biljettförsäljningen kommer att starta på hemsidan den 18 maj.

Cecilia Ohrner
press@enterspacevr.com

Om Enterspace VR Center Stockholm
Enterspace VR Center Stockholm ligger på Sveavägen 14, i hjärtat av Stockholm city. Med 900 kvadratmeter och två våningsplan består centret dels en VR-park, dels en bistro och bar som är öppen för allmänheten. Centret erbjuder ett varierat innehåll av VR-upplevelser för kompisgäng, familjer och företagsevent. VR-parken består av 6 VR-rum samt en VR-bio, som med den senaste tekniken erbjuder upplevelser som är interaktiva, spännande och tankeväckande. I centrets bistro & bar erbjuds lunch, fika och middag med maträtter som är lätta att dela på om man är flera i ett sällskap. Enterspace AB är ett helägt dotterbolag och del av Starbreeze Group. För mer information och bokning, besök oss på enterspacevr.se.

Taggar:

Snabbfakta