• entertainer.tv/

Andra generationen digital-TV-box tillgänglig på marknaden, entertainer.tv skriver samarbetsavtal med Brukshundklubben – når 70 000 medlemmar

Report this content

entertainer.tv har skrivit ett samarbetsavtal med Brukshundklubben. Avtalet innebär att Brukshundklubbens 70 000 medlemmar nu kan teckna sig för en entertainer.tv och att organisationen får en provision för varje tecknad underhållningsbox.

entertainer.tv är en underhållningsbox och andra generationen digitalbox som har allt man behöver i en enda box. Se olika program från hundratals kanaler, spela in på hårddisken, bränna över på dvd, pausa i direktsändning, spela musik, läsa e-post, surfa på Internet, titta på sina semesterbilder eller ringa via ip-telefoni är några av tjänsterna som finns i entertainer.tv. Målet är att över 400 000 hushåll i Norden skall ha en digitalbox från entertainer.tv inom tre år. – Det här samarbetsavtalet är i linje med vår försäljningsstrategi. Vi kommer att sluta avtal med flera stora organisationer och på så vis skapa en bred försäljningsplattform och på ett bra sätt kunna erbjuda ett stöd via provisioner till de organisationer som hjälper oss att komma ut med entertainer.tv på marknaden, säger Per-Eric Sköld vd entertainer.tv. I de digitala sändningarnas förlängning ska det med enkla medel vara möjligt för vem som helst att lägga ut en TV-kanal. För större organisationer blir det ett helt nya sätt att kommunicera och aktivera sina medlemmar. Sända live från tävlingar, utbilda medlemmar och ledare och på ett pedagogiskt sätt få ut viktig information. – Det är naturligt för oss att samarbeta med olika föreningar i Sverige. Vi har ett starkt föreningsliv och de kan enkelt och smart använda den nya tekniken med digitala sändningar, fortsätter Per-Eric. – Efterfrågan på digital-boxar kommer att öka kraftigt det närmaste året och att entertainer.tv integrerar så mycket mer i sina boxar än digital-TV gör att det är intressant för oss att erbjuda våra medlemmar att teckna sig via vår förening. På sikt ser vi också stora möjligheter i att själva sända till våra medlemmar via digital-TV. Vi har många tävlingar runt om i landet, som många av våra medlemmar är intresserade av. Det upplägget vi har med entertainer.tv gör också att det blir ett viktigt stöd till vår förening, säger Peter Rimsby, generalsekreterare Brukshundklubben.