• entertainer.tv/

”Digitala TV-sändningar viktig kanal för föreningar i framtiden”, entertainer.tv skriver nytt samarbetsavtal – når 40 000 medlemmar i FMK

Report this content

entertainer.tv, har skrivit ett samarbetsavtal med en av Sveriges största motororgani-sationer, FMK. Avtalet innebär att FMK:s 40 000 medlemmar nu kan teckna sig för den digitala underhållningsboxen entertainer.tv. För varje tecknad box stöttas FMK:s verksamhet med en provision. I förra veckan offentliggjorde entertainer.tv ett liknande avtal med Brukshundklubben och deras 70 000 medlemmar.

entertainer.tv är en underhållningsbox och andra generationen digitalbox som har allt man behöver i en enda box. Se olika program från hundratals kanaler, spela in på hårddisken, bränna över på dvd, pausa i direktsändning, spela musik, läsa e-post, surfa på Internet, titta på sina semesterbilder eller ringa via ip-telefoni är några av tjänsterna som finns i entertainer.tv. Målet är att över 400 000 hushåll i Norden skall ha en digitalbox från entertainer.tv inom tre år. – Vi gläds över att intresset är så stort bland föreningarna. Föreningar är en viktig försäljningskanal för oss samtidigt som det innebär stora fördelarna för organisationer som väljer att samarbeta med oss. De digitala tv-sändningarna, som är en av flera tjänster i entertainer.tv, vet vi kommer att bli en viktig kanal för större organisationer och föreningar att nå sina medlemmar i framtiden, säger Per-Eric Sköld vd entertainer.tv. I dagarna fick den första medlemmen hos FMK sin beställda entertainer.tv och intresset är mycket stort hos FMK:s medlemmar. – En av de viktigaste sakerna för våra medlemmar är att det ska vara logiskt och enkelt att använda boxen. Menyerna ska vara tydliga och man ska inte behöva läsa en tjock svår instruktionsbok innan man kan sätta igång. Samtidigt bor många av våra medlemmar i områden där det redan nu eller snart är ett måste att skaffa en digitalbox, och då tycker vi att entertainer.tv erbjuder en bra lösning med alla de tjänster som våra medlemmar kommer att ha nytta av, säger Håkan Söderlindh, vd FMK. För att starkare komma ut till medlemmarna ska representanter från entertainer.tv presentera sina produkter och tjänster under kommande årsmöten där många av medlemmarna deltar. – Det är viktigt att vi får en personlig dialog med våra kunder och att de känner sig trygga i sitt val av entertainer.tv. Samtidigt hjälper de oss i utvecklingen av våra tjänster och utbud så att vi kan tillgodose deras önskemål, fortsätter Per-Erik Sköld.