Envirologic AB (publ) inleder samarbete i Österrike

Genom att etablera ett samarbete och ingå distributörsavtal med det österrikiska företaget Niederl GmbH så tar Envirologic steget in på den österrikiska marknaden. Niederl GmbH är även verksamt i Slovenien och kommer därmed även att kunna erbjuda slovenska grisuppfödare Envirologics lösning för automatiserad tvätt av grisstallar.

Niederl GmbH är ett etablerat österrikiskt familjeföretag grundat 1998 med säte i Ebersdorf, Österrike. Företaget erbjuder sina kunder moderna lösningar för djuruppfödning. Niederl GmbH får ansvar för Envirologics försäljning i såväl Österrike som Slovenien.

”Österrike är ett land med betydande fläskproduktion och därmed är det av stort intresse för oss att kunna erbjuda vår automatiserade tvättlösning för grisstall även till österrikiska fläskproducenter, något som vi inte haft möjlighet att göra tidigare då vi saknat en samarbetspartner i Österrike. Samarbetet med Niederl GmbH är ytterligare ett steg mot vår ambition att kunna erbjuda samtliga europeiska grisuppfödare våra automatiserade tvättlösningar för grisstall.

Att vi nu ingår ett samarbete med Niederl GmbH, som är en etablerad och mycket välansedd aktör på den österrikiska marknaden, känns mycket positivt och vi ser mycket fram att samarbeta med Niederl GmbH.” säger Envirologics VD Martin Pamrin.