Envirologic AB (publ) och Big Dutchman AG får utmärkelsen Innovation Award EuroTier i silver

Som tidigare meddelats har Envirologic ingått ett samarbete med det tyska företaget Big Dutchman AG för utveckling av en tvättrobot avsedd att tvätta hönsstall. Big Dutchman är en mycket väl ansedd leverantör i branschen som djuruppfödare världen över vänder sig till för deras kvalitativa och innovativa produkter. Envirologic och Big Dutchman AG kommer presentera en prototyp av tvättroboten på den ledande mässan för utrustning till djuruppfödare, EuroTier i Hannover 12-15 november (2024).

Utställare på EuroTier har möjlighet att anmäla produktnyheter till Innovation Award EuroTier, vilket är den internationellt ledande utmärkelsen för produkter riktade till djuruppfödare. Syftet med Innovation Award EuroTier är att uppmärksamma, och lyfta fram betydelsen av, innovationer som moderniserar branschen. Den 24 september 2024 offentliggjordes att Envirologics och Big Dutchman AGs tvättrobot för tvätt av hönsstall har tilldelats Innovation Award EuroTier i silver.

”Vi är oerhört stolta och glada att tillsammans med Big Dutchman AG tilldelats utmärkelsen Innovation Award EuroTier i silver för den tvättrobot avsedd att tvätta hönsstall som vi utvecklar tillsammans. Att vi lyckats passera detta nålsöga och erhålla denna utmärkelse i konkurrens med världens ledande, globala leverantörer är en fantastisk bedrift och oerhört glädjande! Vi tar denna utmärkelse som ett kvitto på att vi levererar innovativa produkter i absolut världsklass som ligger helt rätt i tiden för den moderna djuruppfödaren.

I samband med detta vill jag också passa på att tacka samtliga involverade i utvecklingsprojektet för en fantastisk insats så här långt samt Big Dutchman AG för ett mycket positivt och framgångsrikt samarbete!” säger Envirologics VD Martin Pamrin.

Tel:       +46(0)18-39 82 30
E-post: martin.pamrin@envirologic.se

Envirologic AB är en ledande leverantör av system för automatiserad högtryckstvättning av hälsovådliga miljöer i djurstallar. Envirologic har utvecklat och patenterat tvättroboten EVO Cleaner som minimerar manuellt hälsovådligt tvättarbete och hjälper bolagets kunder att på ett kostnadseffektivt sätt till en förbättrad arbetsmiljö samt ökad biosäkerhet och produktivitet. Envirologic är noterat på Spotlight Stock Market (XSAT: ENVI).