Envirologic AB (publ) stärker marknadsnärvaron i Nordamerika

Envirologic AB (publ) har tecknat ett distributörsavtal med det kanadensiska företaget AgriHub Inc. och stärker därmed på ett påtagligt sätt närvaron på den nordamerikanska marknaden. Envirologic finns sedan tidigare representerat i den kanadensiska provinsen Ontario och kommunicerade nyligen att ett samarbete inletts med en distributör i provinsen Quebec. Genom samarbetet med AgriHub Inc. får Envirologic en heltäckande marknadsnärvaro i Kanada och i ett antal för grisuppfödning centrala delstater i USA.

AgriHub Inc. har sitt säte i Winnipeg, Kanada, och erbjuder sedan mer än 50 år sina kunder utrustning, förbrukningsvaror och tjänster genom ett antal regionala bolag i västra Kanada. AgriHubs regionala bolag kommer agera distributör åt Envirologic i de kanadensiska provinserna Manitoba, Saskatchewan, Alberta och British Columbia samt de amerikanska delstaterna North Dakota, South Dakota, Minnesota, Wisconsin, Iowa, Nebraska, Montana, Kansas, Missouri, Illinios och Michigan. Därmed får Envirologic en mycket etablerad och väl ansedd distributör med en stark ställning i Kanada samt med en verksamhet under uppbyggnad i USA. I samband med att avtalet ingåtts har AgriHub lagt en beställning på en EVO Cleaner som ska användas vid kunddemonstrationer med syfte att introducera automatiserad tvätt för sina kunder. När Envirologics tvättrobot avsedd för tvätt av kycklingstallar är redo att introduceras på den nordamerikanska marknaden är avsikten att AgriHub kommer marknadsföra densamma i såväl Kanada som i USA.

"Det känns mycket positivt att meddela att vi har ingått ett samarbete med AgriHub Inc. som är en mycket etablerad och väl ansedd distributör i Kanada samt med ambitiösa planer att utöka sin närvaro i USA. Tillsammans med redan befintliga samarbetspartners täcker vi därmed in hela den kanadensiska marknaden. Vi får genom samarbetet med AgriHub dessutom tillgång till väsentliga delar av den nordamerikanska marknaden, vilket också känns positivt då vi ser att det finns en stor potential." säger Envirologics VD Martin Pamrin.

"Vi ser mycket positivt på att få möjlighet att marknadsföra Envirologics automatiserade lösningar för tvätt av djurstallar och ser att det finns en god efterfrågan och potential på den nordamerikanska marknaden. AgriHub samarbetar med leverantörer som kan hjälpa oss lösa våra kunders utmaningar med innovativa och beprövade produkter av god kvalitet. Vi ser att Envirologics produkter passar in mycket väl i det sammanhanget. Bristen på arbetskraft inom djuruppfödning är ett problem i Nordamerika och Envirologics produkter för tvätt av gris- och kycklingstall kommer underlätta verksamheten för våra kunder på ett påtagligt sätt. Vi ser mycket fram emot att samarbeta med Envirologic och därmed stärka vårt erbjudande till våra kunder." säger Kevin Kurbis, Director of Hog Solutions AgriHub Inc.

"Vi ser AgriHubs intresse för automatiserad tvätt av djurstallar som mycket glädjande. Det bekräftar att de delar vår uppfattning att det finns en stor potential för automatiserad tvätt av djurstallar även på den nordamerikanska marknaden. Det känns mycket glädjande att vi ingått detta samarbete med AgriHub och har stora förhoppningar på vårt samarbete!" säger Envirologics VD Martin Pamrin.

Martin Pamrin
martin.pamrin@envirologic.se