Envirologic AB (publ) utökar partnernätverket i Kanada

Envirologic AB (publ) har ingått ett distributörsavtal med S.E.C. Repro Inc. som ska agera distributör i de kanadensiska provinserna Quebec, New Brunswick, Nova Scotia, Prince Edward Island och Newfoundland & Labrador. S.E.C. Repro är en etablerad distributör, grundad 1992, med säte i provinsen Quebec. S.E.C. Repro förser idag djuruppfödare i Quebec och närliggande provinser med utrustning och olika tjänster.

Envirologic finns sedan tidigare representerat i den kanadensiska provinsen Ontario men genom detta samarbete stärks Envirologics marknadsnärvaro i de östra delarna av Kanada. Quebec är den provins i Kanada med störst uppfödning av grisar så potentialen är betydande.

”Nordamerika är en mycket intressant marknad med stor potential för Envirologic där den kanadensiska marknaden utgör en betydande del. Genom etablerandet av samarbetet med S.E.C. Repro tar vi ytterligare ett steg för ökad marknadsnärvaro i Nordamerika. I samband med att avtal ingåtts med S.E.C. Repro så har de lagt en första order på en robot som vi hoppas ska följas av många fler under de kommande åren.

Samarbetet med S.E.C. Repro ska ses som ett steg bland flera att stärka Envirologics relativt begränsade närvaro på den nordamerikanska marknaden. Ambitionen är att inom en snar framtid etablera ytterligare samarbeten i Kanada och USA då potentialen anses betydande för automatiserad tvätt av djurstallar.”, säger Envirologics VD Martin Pamrin.

Martin Pamrin
martin.pamrin@envirologic.se