Envirologic AB (publ) utökar partnernätverket ytterligare

Envirologic AB (publ) kommunicerade nyligen nya distributörssamarbeten i Australien, Irland och Nordirland. Nu har Envirologic utökat sitt distributörnätverk ytterligare genom ett nytt partnerskap med POC Medical Inc. som kommer agera distributör i Taiwan.

”Det är glädjande att vi etablerat ett samarbete med POC Medical Inc. i Taiwan. Envirologics helautomatiserade tvättrobot säljs redan på andra asiatiska marknader men vi har inte haft någon partner i Taiwan. Vi ser därför mycket fram emot att tillsammans med POC Medical Inc. utveckla marknaden för automatiserad högtryckstvättning av djurstallar och därmed även erbjuda de taiwanesiska grisuppfödarna en förbättrad arbetsmiljö samt ökad biosäkerhet och produktivitet, vilket känns mycket glädjande.” säger Envirologics VD Martin Pamrin.

”POC Medical Inc. påbörjar lanseringen i Taiwan under oktober och kommer under november presentera tvättroboten på en större internationell mässa i Taipei. POC Medical Inc. är mycket positiva till etableringen av vår tvättrobot i Taiwan och vi ser mycket fram emot att utveckla samarbetet och bistå dem i lanseringen.” säger Envirologics försäljningschef Elin Ringborg.

Envirologic AB är en ledande leverantör av system för automatisk högtryckstvättning för hälsovådliga miljöer. Envirologic har utvecklat och patenterat tvättroboten EVO Cleaner som minimerar manuellt hälsovådligt tvättarbete och hjälper bolagets kunder att på ett kostnadseffektivt sätt till en förbättrad arbetsmiljö samt ökad biosäkerhet och produktivitet. Envirologic är noterat på Spotlight Stock Market (XSAT: ENVI).