Flaggningsmeddelande Envirologic AB (publ)

Envirologic AB (publ) meddelar härmed att Olle Qvarnström Aktiebolag, som kontrolleras av styrelseledamot Olle Qvarnström, har passerat 5 % av rösterna i bolaget genom att förvärva 49 388 A-aktier. Före förvärvet ägde Olle Qvarnström Aktiebolag 198 047 B-aktier och kontrollerade därmed 1,5 % av rösterna och 2,0 % av kapitalet i bolaget. Efter förvärvet äger Olle Qvarnström Aktiebolag 49 388 A-aktier och 198 047 B-aktier och kontrollerar därmed 5,2 % av rösterna och 2,5 % av kapitalet i bolaget.

Redbellytrout Aktiebolag, som kontrolleras av styrelseledamot Anders Lif, har passerat såväl 10 % som 5 % av rösterna genom att sälja 98 775 A-aktier och 448 000 B-aktier i Envirologic. Redbellytrout Aktiebolag ägde innan försäljningen 98 775 A-aktier och 448 000 aktier i bolaget motsvarande 10,7 % av rösterna och 5,5 % av kapitalet i bolaget. Redbellytrout Aktiebolag äger efter försäljningen inga aktier i bolaget motsvarande 0 % av röster och kapital i bolaget.

Tel:       +46(0)18-39 82 30
E-post: martin.pamrin@envirologic.se

Envirologic AB är en ledande leverantör av system för automatiserad högtryckstvättning av hälsovådliga miljöer i djurstallar. Envirologic har utvecklat och patenterat tvättroboten EVO Cleaner som minimerar manuellt hälsovådligt tvättarbete och hjälper bolagets kunder att på ett kostnadseffektivt sätt till en förbättrad arbetsmiljö samt ökad biosäkerhet och produktivitet. Envirologic är noterat på Spotlight Stock Market (XSAT: ENVI).